Nine Act Tragedy

تراژدی در نه پرده

Nine Act Tragedy

تراژدی در نه پرده

فیلمنامه ای از خدا

می گویند که در آخر الزمان جنگی به وقوع خواهد پیوست و این جنگ بین دو نیروی خیر و شر که هر دوی آنها برای خود مصلحی دارند به انجام خواهد رسید.

مصلحانی که از طرف جبهه خیر شناسایی شده اند و شرها نیز برای خود مصلحی دارند و نامی را برای او بر گزیده اند که فرماندهی آنها را در دست می گیرد .جدا از اینکه نه شر ها به شر بودن خود اطمینان دارند و خود را خیر می نامند و نه خیر ها از خیر بودن خود و در تلاشند که خیر بشوند.

اما موجودی که در این میان بازی را در دست دارد شیطان است و اوست که فرماندهی گروه شر را در دست میگیرد و طبق انچه پیامبران نوید آنرا دادهاند شر شکست خواهد خورد .

اما من در اینجا می خواهم این نکته را از دید خود باز تر کنم.

در این ایام که ادیان و فرقه های گوناگونی وجود دارند و انسانها طبق مکاتب گوناگون به زندگی خود نظم می دهند و از جمله این ادیان می توان به اسلام . مسیحیت . یهودیت و از فرقه هایی با ایدئولوژی خاص خود میتوان به بودائیت و کابالا(فراماسونری) اشاره کرد.

همچنین نزاح هایی گوناگون نیز بین انها در گرفته است که از مهمترین انها به در گیری مسلمانان و فراماسونرها اشاره میکنم که هر کدام یکدیگر را به وحشی گری و بی دینی و تلاش برای بدست آوردن قدرت محکوم می کنند.

آنچه که برای شخص حقیر ملموس بوده این است که مسلمانان آنچه را از اسلام برداشت میکنند که به نفعشان است و آنهایی که خارج از نفع خود میدانند را نفی میکنند و حتی حکم به مرگشان میدهند.

و یهودیان ونیز همچنین و اگر از اسلام بدگویی انسان کاملی هستی و چون نه کمر به قتلت میبندند.

اما آنچه که برای من روشن شده است این میباشد که وقتی خداوند کل جهان .فرشتگان وشیاطین و زمین را آفرید و سپس انسان را خلق نمود . تمامی آنها را طبق قرآن برنامه ای قرار داد و خدامند هیچ چیز را بیهوده نیافرید .

پس مانند این میباشد که همه آنها طبق برنامه ای از پیش تعیین شده به وجود آمده و تا دنیا این روند ادامه خواهد داشت.پس از همان اول نیروهای شر و خیر مشخص شده اند برای خدا.

من با توجه به سر رشته خودم که سینما می باشد آنرا اینگونه تحلیل میکنم که خداوند فیلمنامه ای را نوشت و سپس انرا چون کارگردانی زبر دست که می خواهد سناریوی خود را از تکه ای کاغذ نوشته شده به تصویر تبدیل کندبه اجرا در آورد.

نقش آول منفی فیلم را به شیطان.ونقش اول مثبت مرد را خود انتخاب نمود .نقشهای اول زن چه نیک و چه بد هم که در تاریخ کم نیستند . وبه پیامبران ستون اول فرماندهی نقش اول مرد را داد و انساسهای دیگر نیز سیاهی لشگر شدند.

پس اگر این فیلم را ۹۰ دقیقه ای بدانیم .من به شخصه چند صدم ثانیه را بازی خواهم کرد و شاید دوربین حتی نشانم ندهد.و چه باک که مردانی بزرگ با چه سختی هایی که تحمل کرده اند شاید چند ثانیه نیز بازی نکرده اند.

برای مثال ژولیوس سزار دیکتاتور روم را اگر کسی داستانش را خوانده باشد می شناسد و کسانی هستند که حتی نام او را نمی دانند و تنها چیزها یی را می دانند که برای پر کردن ذهنشان و خالی نبودن غریزه بوده است(مانند برخی از احکام دین خودمان!)

مطلب مهم این است که اگر خداوند از این فیلم خسته شود ( چون خودش تهیه کننده است )می تواند آنرا هر وقت خواست نیمه کاره رها کند  ( مانند سریال ۲۴ که بنده آنرا نیمه کاره رها کردم چون خسته کننده شده بود)ومی تواند به گونه ای دیگر تمام کند ( مانند سریال فرار از زندان که دو پایان داشت).

و نه کسی میتواند خداوند را به دروغگویی و خلف وعده متهم کند . حتی میتواند آخرن را نیز بالکل نابود کند . حتی آنموقع میتواند جهان را به قبل از پیدایش ببرد. آنگاه شما بگوئید زمانی که نه کلمه دروغ به وجود آمده نه وعده و حتی نه کسی هست که ایراد بگیرد بر آنچه حایز شده و حتی نه انسانی هست نه شیطانی و تنها ذات خداوند است چه مشکلی به وجود می آید؟

شاید بگویید ای کاش خداوند از این فیلم خود ساخته خسته نشود . اما بنده شخصا امیدوارم خسته شود و چون این فیلم را کسل کننده دیدم پس به خدا می گویم بس است مرا .

اما اگر تمام نکنی سعی میکنم از جلوی دوربین رد شوم تا دیده شوم و البته امیدوارم که تدوینگرت این پلان را بر من ببخشاید!

و به یاد این شعر از خیام میافتم:

خیام اگر ز باده مستی خوش باش              با ماه رخی اگر نشستی خوش باش

چون عاقبت کار جهان نیستی است           انگار که نیستی . چو هستی خوش باش

نظرات 1 + ارسال نظر
sssssssssss دوشنبه 19 مهر‌ماه سال 1389 ساعت 00:41

fffffffffffffffffff

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد